Fyzioterapie zvířat | Fyziopropsy.cz

Ortopedický pacient

Většinou se jedná o rekonvalescenci po chirurgickém zákroku, po uplynutí klidovém režimu se tedy soustředíme na odstranění bolesti a na postupné zatěžování končetiny, uvolnění a protahování kompenzačních končetin. Máme ovšem i pacienty co se řeší konzervativně, pacienty trpící různými deformitami pohybového aparátu nebo pacienty po úrazech apod.

Neurologický pacient

Fyzioterapie u neurologických pacientů je velice zásadní, ať už po chirurgickém zákroku nebo při konzervativní léčbě. Často se stává, že ani po operaci pacient stále nechodí, a proto je mnohokrát fyzioterapie tou správnou a jedinou cestou, jak pomoci. Problémy mohou pramenit z centrální nervové soustavy poškozující mozek nebo míchu nebo z periferní nervové soustavy, kdy může dojít například k obrně periferních nervů. Nejčastější onemocnění mohou být výhřez meziobratlové plotýnky, polyneuropatie, úrazy páteře, infarkt míchy, deformity obratlů apod.

FYZIOTERAPIE ZVÍŘAT

Geriatrický pacient alias psí senior:

Zde platí pravidlo, čím dříve, tím lépe. Stárnutí patří přirozeně k životu nás i našich mazlíčků a se zvyšujícím se věkem se samozřejmě i snižuje možnost a ochota k pohybu z důvodu bolestí, omezení pohybu těla nebo únavy. Fyzioterapie pomáhá pacientům ulevit od bolesti, rozpohybovat postupně celý pohybový aparát, zlepšit psychiku a docílit zkvalitnění a prodloužení života. Psí senioři si terapie opravdu hodně užívají a je radost je sledovat, jak sami majitelům ukazují, že terapie byla super. Jsou vděční za každou návštěvu a úplně po ní ožijí. Ale i u geriatrických pacientů to není tak jednoznačné, často to s nimi totiž bývá jak na houpačce. Chvilku lepší pak zas chvilku horší a stále dokola. Roli může hrát třeba změna počasí, delší procházka apod.

Psí sportovci

V dnešní době je celkem velký boom o psí sporty. Jako jsou Agility, Canicross nebo běh se psem, Obedience, Sportovní kynologie, Flyball, Bikejöring, Coursing, Dogdancing, Dogfrisbee, Dogtrekking, psí dostihy, Mondioring, Treibball, pasení ovcí, Triatlon, Weight pulling a další. U každého sportu je specifický pohyb, který může zatěžovat určité partie těla více či méně. U sportovních psů je proto vhodná fyzioterapie jako prevence případně jako řešení určitého problému vhodná. Pejsci mají zase něco nového, vykonávají jiný pohyb než při sportu, odpočinou si, protáhnou si svaly, uleví si od případné bolesti přetěžovaných a namáhaných svalů a jejich výkony poté budou zas o kousek lepší.

Výstavní psi

U chovných psů, kteří jezdí na výstavy je fyzioterapie vhodná z toho důvodu, že pejsky uvolní, zlepší jejich psychický i fyzický stav a vzhled, udrží přirozeně jejich osvalení apod.

Pacient s nadváhou

S obezitou bojují jak lidé tak ale i Vaši mazlíčci a pro zlepšení kvality života je potřeba udržovat své zvíře v dobré kondici. Snížení hmotnosti u obézního pacienta je velice příznivé, protože tím předejdeme spoustě chorob spojených s nadváhou jako mohou být problémy s klouby a pohyblivostí, bolestivostí, ale také jiné choroby. U nás se zaměřujeme na snížení hmotnosti pomocí suchého běhacího pásu společně s využitím cvičení na balančních pomůckách za dietní pamlsky, které samozřejmě nesmí chybět ani u cvičení s pejsky s nadváhou. Cvičení je zakončeno strečinkem a protažením svalů. Poskytujeme v rámci ceny fyzioterapie pro obézní pejsky i základní výživové poradenství, rady ohledně krmení, výběru granulí, poskytnutí rad u krmení BARF stravou, výběru doplňku krmení, kloubní výživy apod.