Fyzioterapie zvířat | Fyziopropsy.cz

Ortopedický pacient

Většinou se jedná o rekonvalescenci po chirurgickém zákroku, po uplynutí klidovém režimu se tedy soustředíme na odstranění bolesti a na postupné zatěžování končetiny, uvolnění a protahování kompenzačních končetin. Máme ovšem i pacienty co se řeší konzervativně, pacienty trpící různými deformitami pohybového aparátu nebo pacienty po úrazech, nejčastější ortopedické diagnózy jsou dysplazie, revmatoidní artritida, růstové deformity, spondylóza, osteoartróza a další.

Neurologický pacient

Fyzioterapie u neurologických pacientů je velice zásadní, ať už po chirurgickém zákroku nebo při konzervativní léčbě. Často se stává, že ani po operaci pacient stále nechodí, a proto je mnohokrát fyzioterapie tou správnou a jedinou cestou, jak pomoci. Problémy mohou pramenit z centrální nervové soustavy poškozující mozek nebo míchu nebo z periferní nervové soustavy, kdy může dojít například k obrně periferních nervů. Nejčastější onemocnění mohou být výhřez meziobratlové plotýnky, polyneuropatie, úrazy páteře, infarkt míchy, deformity obratlů, Cauda equina apod.

FYZIOTERAPIE ZVÍŘAT

Geriatrický pacient alias psí senior:

Zde platí pravidlo, čím dříve, tím lépe. Stárnutí patří přirozeně k životu nás i našich mazlíčků a se zvyšujícím se věkem se samozřejmě i snižuje možnost a ochota k pohybu z důvodu bolestí, omezení pohybu těla nebo únavy. Fyzioterapie pomáhá pacientům ulevit od bolesti, rozpohybovat postupně celý pohybový aparát, zlepšit psychiku a docílit zkvalitnění a prodloužení života. Psí senioři si terapie opravdu hodně užívají a je radost je sledovat, jak sami majitelům ukazují, že terapie byla super. Jsou vděční za každou návštěvu a úplně po ní ožijí. Ale i u geriatrických pacientů to není tak jednoznačné, často to s nimi totiž bývá jak na houpačce. Chvilku lepší pak zas chvilku horší a stále dokola. Roli může hrát třeba změna počasí, delší procházka apod.

Psí sportovci

V dnešní době je celkem velký boom o psí sporty. Jako jsou Agility, Canicross nebo běh se psem, Obedience, Sportovní kynologie, Flyball, Bikejöring, Coursing, Dogdancing, Dogfrisbee, Dogtrekking, psí dostihy, Mondioring, Treibball, pasení ovcí, Triatlon, Weightpulling a další. U každého sportu je specifický pohyb, který může zatěžovat určité partie těla více či méně. U sportovních psů je proto vhodná fyzioterapie jako prevence případně jako řešení určitého problému vhodná. Jsme schopni odhalit určitou známku vznikajícího problému včas a tím lze často předejít úrazu. Pejsci mají zase něco nového, vykonávají jiný pohyb než při sportu, odpočinou si, protáhnou si svaly, uleví si od případné bolesti přetěžovaných a namáhaných tkání a jejich výkony poté budou zas o kousek lepší.

Výstavní psi

Fyzioterapie u výstavních psů zlepší biomechaniku pohybu, posílí svaly pro správný postoj, udržuje rovnoměrné osvalení, má pozitivní vliv na udržení kondice, zlepší jejich fyzický i psychický stav.

Pacient s nadváhou

S obezitou bojují jak lidé, tak ale i Vaši mazlíčci a pro zlepšení kvality života je potřeba udržovat své zvíře v dobré kondici. Snížení hmotnosti u obézního pacienta je velice příznivé, protože tím předejdeme spoustě chorob spojených s nadváhou jako mohou být problémy s klouby a pohyblivostí, bolestivostí, ale také jiné choroby. U nás se zaměřujeme na snížení hmotnosti pomocí profesionální fyzioterapeutické vany, u které pomocí působení vztlakové síly dochází k nadlehčení psa ve vodě, odlehčení kloubů, a tím k ochotnějšímu pohybu než na běžné procházce. Chůze ve vodě je zároveň až x krát náročnější než běžný pohyb a tím dochází k budování kondice, posílení svalů a redukci tukové tkáně. Kombinujeme toto cvičení s cvičením na sucho s využitím balančních pomůcek, stabilních ploch, kavalet a dalších pomůcek za pamlsky, které samozřejmě nesmí chybět ani u cvičení s pejsky s nadváhou. Cvičení je zakončeno strečinkem a protažením svalů. Poskytujeme v rámci ceny fyzioterapie pro obézní pejsky i základní výživové poradenství, rady ohledně krmení, výběru granulí, poskytnutí rad u krmení BARF stravou, výběru doplňků krmení, kloubní výživy apod.